Salgs- og leveringsbetingelser



Levering og fragt

Remmer A/S leverer fra dag-til-dag i hele Danmark. Hvis I bestiller katalogvarer inden klokken 15, modtager I varerne den efterfølgende hverdag. Har I adresse på Grønland eller Færøerne, leverer vi altid ufranko. Har I bestilt kontormøbler, leverer vi dem usamlede - med mindre andet er aftalt. Pallevarer, som eksempelvis kopipapir, leverer vi til nærmeste fortov, men vi kan selvfølgelig lave en særlig aftale om leveringen, så det bliver nemmest muligt for jer.

Mindsteordretillæg 
Mindsteordretillægget på 49 kr. faktureres alle ordrer under 600 kr. ekskl. moms. Tillægget er ikke et fragtgebyr, da Remmer altid yder fri fragt uanset ordrestørrelse, men udelukkende et håndteringsgebyr af småleverancer.

Mindsteordretillægget bortfalder automatisk, hvis det samlede ordrebeløb overstiger 600 kr. ekskl. moms. Når du er logget ind på Remmer.dk gemmes din indkøbskurv, indtil du sender din ordre – også selv om du logger ud og ind igen på et senere tidspunkt. Du kan således vende tilbage til din ordre, tilføje – samt fjerne – varer over tid og først vælge at få indkøbene leveret, når du har fundet alt det, du mangler, og således spare mindsteordretillægget

Returnering
Ønsker I at returnere en vare, skal I kontakte vores Kundeservice og have et returnummer som lægges i forsendelsen. Husk, at vi skal have varen retur i ubrudt og ubeskadiget originalemballage senest fire uger efter levering. Vi afhenter gerne på jeres adresse mod et gebyr (fra kr. 125). Det er ikke muligt at returnere specialfremstillede produkter eller ”ikke-katalog-varer” så som kalendere, print- og logovarer eller skaffevarer.

Priser
Vores priser oplyses og faktureres eksklusiv moms og evt. miljøtillæg. Det er altid muligt at se aktuelle priser på Remmer.dk efter log-in.

Prisgaranti
Remmer yder prisgaranti på vores katalogsortiment, når der er tale om samme mængde og varemærke. Vi krediterer ligeledes en eventuel difference, hvis blot I kontakter os inden for fire uger med dokumentation.

Betaling
Otte dage netto – eller efter aftale. Ved betaling efter forfaldsdato debiteres morarenter.

Miljøtillæg
Som en del af Remmers miljøprofil og -indsats for at mindske vores belastning af miljøet og i stedet fremme bæredygtigheden har vi indført Miljøtillægget. 
Miljøtillægget udgør 3 % af den samlede ordrestørrelse på alle fakturaer – dog minimum 22,44 kr. ekskl. moms og maksimalt 150 kr. ekskl. moms. Tillægget dækker dels Remmers egne tiltag og dels eksterne energi- og miljøafgifter pålagt eksempelvis produkter eller emballage. Læs mere om miljøtillægget her

Defekte og transportskadede varer
Har I modtaget en defekt vare, så kontakt Kundeservice, og aftal returnering af varen. Vi sørger for at afhente den defekte vare – og at I får en ny. Varen skal returneres i samme emballage, som den er leveret i. Hvis en forsendelse viser ydre tegn på skader, så sig det til vognmanden, og husk at notere på kvitteringen, hvilke varer der er defekte (skriv gerne M.F. på kvitteringen – modtaget med forbehold). Det er vigtigt at vi kontaktes samme dag, så vi hurtigt kan agere på fejlen og aftale en ombytning/erstatning af varerne.

Fejlekspederede varer
Har I modtaget forkerte varer, forkert antal, eller mangler der varer i forhold til følgesedlen, undskylder vi på forhånd. Kontakt Kundeservice, så vi sammen kan aftale, hvordan sagen bringes i orden med så få gener for jer som muligt.

Reklamation
Har I brug for at reklamere over en vare, skal dette ske senest to uger efter modtagelse. Aftal returnering med Kundeservice, og sørg for forsvarlig emballage samt aftalt returnummer. Vi krediterer, når vi får varen retur i hel originalemballage, så pas på ikke at beskadige eller mærke emballagen.

Forbehold
Vi tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer, svigtende leverancer fra tredjemand og force majeure. Driftstab, avancetab og indirekte tab dækker vi ikke.

Garanti
Vi giver naturligvis garanti på alle varer, jævnfør købelovens bestemmelser.